Treceți la conținutul principal

Creaţie schiţe

1926 La petite robe noire. Schiţa de mai jos este una din miile de variante ale celei mai versatile piese vestimentare create vreodată,ea poartă numele de „La petite robe noire”.

Descrierea LBD: O rochie fără guler, din crepe de Chine, cu mâneci lungi şi foarte strâmte, cu partea de sus bluzată pe şolduri... acoperind genunchiul, lăsând în rest să se vadă o bună parte a piciorului.


1920 Années folles. Schiţa prezintă o rochie roz cu talie jos, cu mâneci ample având ca ornamente panglici lungi și înguste prinse în funde...o fantezie a cărei linie vorbeşte despre „Chanel’s charming chemise dress”

Ca accesorii apar colierele ce nu se mai puneau la baza gâtului, ci se răspândeau pe umeri ca o ploaie de stele.Ţinuta este completată cu o bijuterie barocă, un fel de diademă sub formă de cască, formând pe frunte un breton de faraoană. Diadema este alcătuită din diamante toate de mărime egală, șiroind ca o perdea până la linia sprâncenelor.


Gabrielle lansa în iarna anului 1916, o piesă de o forţă indiscutabilă: o redigotă nestrânsă în talie, care se oprea la jumătatea fustei, fără niciun zorzon, de o rigoare masculină, întreaga ţinută confecţionată din jerse. În schiţa de mai jos am încercat să redau lejeritatea materialului şi linia masculină adusă de Coco în noile tendinţe ale modei acelor ani.


1916 Schiţa prezentată mai jos este o propunere Chanel dăinuind din anul 1916 şi dedicată doamnelor din burghezia franceză: fustă dreaptă pe lângă corp, chemisetă cu guler răsfrânt şi aşa zisul pulovăr al rândaşilor ridicat la rang de fashion.


1916 În schita de mai jos am încercat să ilustrez cât mai fidel, după textul biografilor, modelul de rochie Chanel prezentat in revista americană Harper’s Bazaar. Croiul simplu, talie joasă, mâneci strâmte, lunigimea la jumătatea gambei, pălărie minimalistă.


1915Într-o lume a corsetelor şi a costumelor complicate, Coco Chanel nu are decât o dorinţă, să simplifice vestimentaţia feminină, din cap până în picioare. Ideile ei erau bine conturate şi nu contenea să le testeze pe propria piele.

Schiţa de mai jos prezintă o ţinută Chanel sofisticat de simplă: fustă neagră, dreaptă până la pământ şi cămaşă simplă albă, ceva ce aminteşte de expresia englezească „Less is more”


1914


1911 Această ţinută pe care Gabrielle a îmbrăcat-o într-o noapte de mai , la Castelul din Royallieu, deşi nu poate fi considerată o creaţie Chanel, are încărcătura talentului ei vizionar conturând un look masculin trecut în registrul şarmului feminin, un costum format din sacou şi pantalon care şi astazi poate fi o apariţie de succes.


1906 Rochia Gommeuse purtată de Coco Chanel. Pentru această ţinută Coco şi-a adus mici contribuţii: a lărgit puţin corestul şi a asociat rochia cu o cochetă pălăriuţă neagră.

Comentarii

  1. Schita 1916 :Foarte tare si (cu ochi de barbat) asi mai adauga trei elemente care mi se par semnificatve: decolteul adanc, asortat cu pliul fata si nu in ultimul rand, taieura pe coapsa. Amanunte sexi care dau feminitate tinutei accentuand parte din forme... in contrast cu talia joasa si sacoul larg care adancesc misterul si ...dau frau liber imaginatiei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. stil-rafinament-sharm ...daca un barbat le observa femeia deja a facut o alegere... :)))

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Rochia Gommeuse purtată de Coco Chanel în anul 1906

Dacă vrei să devii vreodata Coco Chanel, să îţi scoţi din cap treaba asta! Pentru că... "Coco a fost persoana potrivită la locul potrivit, de sexul potrivit, cu viziunea potrivită şi instinctul potrivit pentru modă, cu copilăria potrivită, a întâlnit bărbatul potrivit cu o avere potrivită (considerabilă adică), într-un moment cultural şi politic potrivit." Karen Karbo – COCO CHANEL Edmonde Charles Roux în cartea COCO CHANEL prezintă viaţa Gabriellei Bonnheure Chanel, demontând fără menajamente toate poveştile mistificate despre propria biografie de însăşi Coco Chanel. Autoarea face un tablou istoric, politic şi social al vremurilor în care a trăit celebra creatoare, încercând să explice incredibila şi exploziva afirmare a ei în lumea modei, mai întâi în provincie, apoi la Paris, în Spania, la Londra, pe urmă la New York şi, în final, pe plan mondial. 1906 - Deși nu avea talentul necesar, Gabrielle Bonnheure Chanel lupta să devină cântăreață de succes în baruril

Iubirile lui Coco Chanel sau 'Cum se fac cele mai potrivite alegeri' (II)

La Royallieu, Gabrielle urma să trăiască în intimitatea unui bărbat care întruchipa tipul perfect al sportsman-ului, izolat de lume, cu excepţia curselor de cai, nefrecventat decât de câţia prieteni şi de câteva demimondene. Ce reprezenta Royallieu? O bandă veselă de prieteni…un domeniu rezervat cailor şi curselor. Balsan îi oferea lui Coco ceea ce nimeni altul nu i-ar fi putut oferi, şi anume şansa de a şi-i păstra o oarecare independenţă. .. ea nu dorea să fie ca toate celelalte femei întreţinute...tributare bărbaţilor, banilor şi dorinţelor lor. Unei fete sărace, fie ea frumoasă şi plină de ambiţie, secolul al XIX-lea nu-i oferea decât două variante căsătoria sau aventura galantă.... Coco avea să o descopere pe a treia: Munca... Etienne nici nu voia să audă de aşa ceva „De ce să munceşti? Nu ţi-e bine aici?” ... Dar într-o zi, unul dintre cei mai apropiaţi prieteni ai lui Etienne Balsan, aflat în vizită la Royallieu, avea să remarce „Fiţi atenţi la Coco, pentru că a